Pentru ca nu ar fi rau sa folosesti proceduri care functioneaza deja. Sa poti avea aceleasi venituri, de la aceiasi prospecti, fara extra costuri. Sau pentru ca te-ai saturat sa strangi carti de vizita la evenimente, fara sa ai o strategie de comunicare si de follow up. Si pentru ca nu vrei sa mai pierzi oportunitati.
De la aceste idei a pornit Workshop-ul Mini CRM & MORE de aseara, organizat de Comunitatea MORE Networking in parteneriat cu Mini CRM.
Ce le-am propus celor prezenti la workshop? Cateva lucruri simple, pe care le-ar putea implementa imediat:
- Orice angajat va fi capabil să gestioneze întregul proces de vânzare.
- Vei avea 10-20% mai mult timp să te ocupi de lucrurile importante din punct de vedere strategic.
- Gestionarea clienților va fi personalizată, iar clienții tăi importanți se vor simți speciali.
- Vei putea să recunoști și să filtrezi leadurile false, care te sună mereu însă niciodată nu vor să plăteasca.
- Vei avea mai mult timp liber.
Anca Bandac, Country Manager Mini CRM Romania, ne-a aratat putin realitatea companiilor din Romania si a efortului lor constant de a gestiona date despre clienti si prospecti. Sugestiv si pe scurt, realitatea arata asa:
Am stabilit impreuna ca un Excel nu este niciodata deajuns cand vrei sa ai mai multe venituri, cu aceasi prospecti. Si am identificat cativa pasi importanti in procesul de prospectare si vanzare.
- calificarea prospectilor – cel mai neglijat aspect
- procesarea lead-urilor
- generarea oportunitatilor de vanzare & comunicarea cu clientul
Stiati ca este de 9 ori mai probabil ca un prospect să se transforme într-o oportunitate dacă îl contactăm în primele 5 minute?
Am identificat deasemenea 3 tipuri importante de agenti de vanzari si greselile pe care le fac ei in abordarea vanzarilor. Si am inteles ca utilizarea unui CRM este inceputul sistematizarii. Vei incepe sa gandesti in sisteme. In obiective clare si in pasii necesari atingerii lor.
Conform cercetărilor, acele companii care funcționează conform unui proces prestabilit, obțin cu 30% mai mult profit decât cele care nu au aceste procese prestabilite.
Intr-un cuvant, fara un CRM clientii tai raman blocati in diferite liste, fara date actualizate, fara o segmentare bun si o abordare pe masura calificarii lor. Acelasi lucru fiind valabil si pentru cartile de vizita care zac in sertare, dupa fiecare eveniment de la care le-ai colectat cu mare grija.
Ce ofera un sistem CRM?
- transforma eforturile angajatilor in rezultate
- rapoarte detaliate pentru decizii viitoare de business
- automatizeaza fluxul de lucru pentru fiecare departament
- concentreaza atentia vanzatorilor pe oportunitatile cu cel mai mare potential
- aduna tot istoricul clientului intr-un sistem
- separa oportunitatile cu care nu trebuie sa pierzi timp si le gestioneaza separat
- reactivarea oportunitatilor pierdute
- face viata mai usor de gestionat si bonusul de vanzari mai usor de obtinut 🙂
Pentru restul beneficiilor si pentru a afla mai multe detalii despre cum poti aplica toate aceste lucruri in compania ta, poti sa ne dai un mail la vreau@www.morenetworking.ro. Nu iti vom oferi miracole, doar un concept nou, care pune in centrul atentiei clientul si interactiunea cu acesta – Customer Relationship Mentality.
Pentru ca in spatele unui networker/vanzator/antreprenor de succes sta un CRM puternic su usor de utilizat. Si pentru ca ne place sa cream relatii, nu baze de date!