Care sunt strategiile de marketing la care poți apela? Iată mai multe informații!
Marketingul este un proces, o serie de activităţi analitice, operaţionale şi strategice, ce au rolul de a îndrepta compania spre oportunităţile existente sau de a identifica unele noi, cu scopul de a ajuta compania să crească şi să aibă mai mult profit. Se analizează comportamentul pieţelor şi al consumatorilor, pentru a identifica nevoile si dorinţele pieţei ţintă, cu obiectivul de a atrage şi reţine clienţii prin satisfacerea nevoilor, obţinând un beneficiu monetar pentru companii.
Marketingul nu trebuie confundat cu publicitatea. Publicitatea face parte din marketing, ca şi instrument din întreaga serie de activităţi. Acest proces implică cercetarea, promovarea, vânzarea şi distribuirea produselor sau serviciilor către clienţi.
Marketingul este cel mai important element în orice business, deoarece prin tehnicile specifice se stabileşte poziţia pe piaţa afacerilor, deosebind afacerea ta de celelalte şi aducând-o în vizorul publicului ţintă. Acest departament se ocupă de promovarea business-ului, aici se lucrează intens pentru ca business-ul tău să fie bine văzut de public.
Marketingul strategic, stabileşte imaginea per ansamblu a business-ului, prin diferite strategii, iar cel operaţional, reprezintă comunicarea în relaţia cu clienţii, se pun în practică strategiile stabilite prin marketing strategic.
Strategiile de marketing includ cercetarea pieţei, iar în acest fel se stabilesc cerinţele şi nevoile clienţilor. Întreaga organizaţie poate face marketing, astfel încât oricine să poata promova, direct sau indirect, valorile şi viziunile companiei către publicul ţintă.
Există numeroase tipuri de marketing, dintre acestea amintim:
- Marketing Industrial. Domeniul său de activitate este cel industrial, iar strategiile de piaţă trebuie să vizeze evidenţierea performanţelor tehnice ale produsului.
- Marketing direct. Acesta are scopul de a stabili o legatură directă cu cumpărătorul, pentru a promova un serviciu sau un produs, prin mail sau telemarketing.
- Marketingul de gherilă. Se referă la ansamblul de strategii de piaţă, cu scopul de a slăbi concurenţa.
- Marketing internaţional. Se ocupă de toate strategiile care pot fi aplicate în diferite culturi.
- Marketing global. Atunci când activitatea de marketing este concentrată la nivel global, aceasta împarte consumatorii cu nevoi similare, ca şi cum ar fi o piaţă mare.
- Marketing politic. Utilizat în cazul campaniilor politice, este alcătuit dintr-un set de tehnici de cercetare, gestionare şi comunicare.
- Marketing online. Acest tip de marketing oferă o oportunitate companiilor care utilizează acest instrument, este alcătuit dintr-un set de tehnici susţinute de media digitală.
- Mix de marketing. Are ca obiect principal cunoaşterea stării companiei, este dezvoltat în general de organizaţii pentru analiza elementelor de bază a activităţii: produs, preţ, distribuţie şi promovare.
- Marketing mobil. Se desfăşoară prin intermediul dispozitivelor tip telefoane mobile, ca şi mijloc de comunicare.
- Marketing multicanal. Scopul său este de a menţine informaţiile definite de companie şi de a le distribui pe toate canalele de pe piaţă.
- Marketing de produse de masă. Scopul este de a putea transmite un mesaj care ajunge la cel mai mare public posibil, acoperă întreaga piaţă cu o strategie sau o ofertă.
- Marketing bancar. Se ocupă cu studiul, planificarea, controlul şi coordonarea între departamentele din cadrul băncii, şi strategiile care vizează pieţele actuale şi potenţiale.
- Marketing relaţional. Obiectivul său este de a genera relaţii benefice cu clienţii.
- Marketing comercial. Scopul său este de a vinde servicii sau produse, obţinând beneficii materiale.
- Marketing social. În acest caz, se aplică strategii menite să influenţeze comportamentul voluntar al publicului ţintă, pentru a îmbunătăţi bunăstarea socială şi a comunităţii.
- Marketing nonprofit. Este legat de organizaţiile non-profit, urmăreşte obţinerea de beneficii sociale pentru publicul său şi pentru societate.
Practica de marketing are ca scop diferenţierea faţă de concurenţă, identificarea elementelor principale şi definitorii pentru un serviciu sau produs şi transformarea acestora în valoare adaugată atât pentru companie, cât şi pe piaţă.
Fiecare afacere este unică, fiecare îşi stabileşte propriile target-uri şi obiective, iar strategia de marketing trebuie realizată în concordanţă cu acestea.