Sorin Branzei | Antreprenor

Daca ma intreba cineva acum 10 ani daca vreau sa vin la o intalnire de networking l-as fi privit incurcat si as fi intrebat de ce ar organiza cineva intalniri ca sa discute despre parametrii retelei Ethernet.

Cred ca acest concept valoros este mult prea putin inteles in tara noastra. Cred ca ar trebui cautate cai alternative de a comunica mai rapid si mai eficient valoarea networkingului pentru oamenii de afaceri.

Cele mai importante (pentru mine) valori pe care networking-ul mi le-a adus sunt multiple:

  • Cadrul organizat, structura, ritmul intalnirilor. Toate dau valoare timpului investit de fiecare participant. Nici un om de afaceri nu-si permite sa piarda timpul aiurea, daramite in fiecare saptamana. Structura acestor intalniri este unul un concept esential a carui valoarea am simtit-o mereu.
  • Dezvoltare personala. Aici simt ca imi antrenez continuu „muschii” de vorbire in public, gestionare a emotiilor, de structurare eficienta a comunicarii in afaceri, de gandire pragmatica si empatie.
  • Canal de comunicare offline: poate fi un mod de promovare alternativ, cu o valoare si eficienta ce nu pare sa se erodeze in timp, precum la cele online ci dimpotriva, sa evolueze catre forme superioare.
  • Branding personal: cred ca e unul din cele mai potrivite moduri de a promova brandul personal. Valorile personale nu se pot comunica prin email. Entuziasmul din atitudinea unui antreprenor pasionat de ceea ce face se simte doar intr-o astfel de intalnire.
  • MBA ad-hoc. Cred ca asa se caracterizeaza cel mai bine ceea ce primesti dintr-o intalnire focusata (nu mai folosesc termenul inchisa). Feedback-ul pentru provocari reale ale antreprenorilor din Romania momentului acum de la antreprenori din aceeasi categorie este nepretuit. Daca informatia de la aceste intalniri ar fi structurata am scrie o carte de antreprenoriat in fiecare luna.
  • Cresterea vizibilitatii afacerii. In epoca noastra de inflatie informationala si concurenta acerba a tuturor canalelor de comunicatie pentru atentia clientilor, o intalnire clasica, „offline”, pare, la prima vedere, o pierdere de vreme. Insa, in contrast cu canalele de comunicatie ce vizeaza sa ne transmita multa informatie intr-un timp cat mai scurt, in business networking gasesti ritmul firesc in care sa transmiti in primul rand valori, nu informatii. Orice afacere bazata pe valori isi gaseste firesc locul in networking.
  • Cresterea numarului de contacte. Am lasat intentionat pe ultimul loc acest domeniu. Nu pentru ca nu ar fi important ci pentru a contracara prima impresie a multor oameni despre networking: ferma de carti de vizita de la care te intorci cu sute de contacte care vor face coada sa-ti cumpere produsele. Uitand insa ca oamenii nu cumpara de la firme ci de la oameni in care au incredere.

Dupa toata aceasta pledoarie cred ca e evident de ce as investi si mai departe in networking.