Brainstorming: de ce este potrivită această tehnică pentru perspectivele de business? Iată mai multe informații care te-ar putea interesa!
Brainstorming-ul reprezintă un instrument eficient pentru afaceri, permite echipei să creeze planuri reușite și să implementeze noi proiecte.
Brainstorming – ce înseamnă?
Este o tehnică de grup, care ajută la stimularea gândirii creative și generarea de idei. Atunci când se dorește evitarea tiparelor vechi de gândire, când se dorește un nou suflu, pentru a dezvolta noi moduri de a privi lucrurile, brainstorming-ul este foarte utill.
Este o tehnică managerială cu o vechime considerabilă, fiind utilizat în cursul anilor 1930 de Alex Osborn (teoretician al creativității și om de afaceri), care lucra într-o agenție publicitară din New York.
Principiile fundamentale ale metodei Brainstorming:
- Căutarea ideilor
- Amânarea judecății ideilor
- Cantitatea mare de idei
- Schimbul de idei
Dacă îți dorești să organizezi o întâlnire de tip brainstorming pentru a-ți dezvolta business-ul, iată cele trei etape pe care va trebui să le urmărești:
- Etapa de pregătire, care cuprinde faza de organizare, de pregătire a ședinței.
- Etapa productivă, unde se stabilește tema de lucru a temelor ce urmează să fie dezbătute și soluționarea problemelor formulate.
- Etapa gândirii critice, în această ultimă etapă se analizează ideile și se optează pentru soluția finală.
Tehnica de gândire Brainstorming, aduce numeroase avantaje, dintre acestea amintim:
- Dezvoltarea unui climat pozitiv la locul de muncă
- Participarea activă a tuturor
- Sporirea încrederii angajaților, de asemenea și a spiritului de inițiativă, iar astfel se dobândește calitatea de a fi proactiv.
- Dezvoltarea competențelor de comunicare
- Dezvoltarea gândirii critice
- Dezvoltarea capacității de argumentare
Într-adevăr, o întâlnire de tip brainstorming consumă mult timp, propune multe soluții de rezolvare a problemei, însă nu mereu este găsită și rezolvarea efectivă a acesteia, însă cu atât de multe avantaje, dezavantajele aproape că nu mai contează.
Dacă dorești să conduci o sesiune de brainstorming în compania ta, află că ai nevoie de calități de lider, pentru a fi ferm și pentru a respecta regulile de bază a brainstorming-ului, precum critici sau discuții în contradictoriu, va trebui să facilitezi luarea deciziilor, însă într-un mod creativ. Tu vei conduce ședința, așadar tu vei cere sugestiile participanților, tu vei avea grijă ca regulile să fie respectate și nu uita, toate sugestiile sunt bine primite, nu există idei greșite, așadar toate ideile primite trebuiesc notate.
Așadar, procedura pentru o ședință brainstorming, înseamnă că va trebui să iei la cunoștință de toate probleme existente în compania ta, cât și sugestiile din partea angajaților, având grijă să le notezi pe toate, apoi generează scopul și definiți obiectivul, între scop și obiectiv fiind diferență, iar aici este etapa unde poți cere grupului să sugereze obiective, pe care le vei grupa în funcție de similitudini. Identificați resursele, apoi identificați o strategie. Notați toate strategiile sugerate de grup, le grupați, apoi faceți rezumatul deciziilor de grup, obținute din ședința de brainstorming, acesta este noul tău plan de acțiune.
Nu uita, în timpul sesiunii, evaluarea ideilor este interzisă, fie o evaluare pozitivă sau negativă, chiar și ideile bizare sunt primite cu entuziasm, iar fiecare propunere a unui participant din grup, poate fi dezvoltată de ceilalți.
Pentru orice tip de business, brainstorming-ul este potrivit, deoarece stimulează creativitatea, mai ales ca într-un astfel de cadru, nicio idee nu este judecată. Când ai nevoie de o idee nouă, brainstorming-ul se dovedește simplu de folosit și eficient, este folosit de foarte mult timp, tocmai pentru că este o tehnică de gândire creativă fără prea mult efort.
Bineînțeles, poți face și brainstorming individual, nu doar de grup, iar regulile unei sesiuni sunt aceleași ca în cazul unei sesiuni colective, doar că tu ești singurul participant, ai nevoie doar de un pix pentru structurarea ideilor, te poți ajuta de culori, așa cum dorești tu, cum îți este mai ușor și de folos.
Așadar, individual sau de grup, acest brainstorming rămâne o tehnică de gândire creativă, potrivită pentru orice tip de business.