Ai intalnit vreodata o persoana interesanta la un eveniment, cu care ai schimbat datele de contact si cu care ai intentionat sa tii legatura si sa te revezi? Sigur ti s-a intamplat si tie asta! Oricare ar fi mediul in care faci networking si obiectivul pentru care participi la un eveniment, follow up-ul este instrumentul care te va ajuta sa ti-l indeplinesti.
Studiile spun ca mai mult de 27% din job-uri sunt oferite prin networking si peste 65% din contractele de business sunt incheiate in urma relationarii de business. #MOREnetworking
Sa presupunem ca stim de ce facem business networking. Ce faci dupa un eveniment insa? Pentru ca ce faci dupa poate face diferenta. Poti sa construiesti relatii, sau pur si simplu baze de date.
Iti propunem 10 lucururi de care sa tii cont cand mergi la evenimente de business si intalniri de networking:
- Ia-ti notite la eveniment. Nu pe foi, le vei pierde. In agenda unde iti stabilesti intalnirile sau pe telefon, daca nu esti adept al scrisului de mana.
- Cauta numele persoanei pe Google – o sa gasesti mai multe informatii care te vor ajuta sa te reconectezi cu cel/cea cu care ai stabilit sa tii legatura.
- Cauta sa fii o persoana de influenta. Ce inseamna asta? Vezi cu cine il poti pune in legatura, fapt care i-ar aduce un plus valoare. O sa fii tinut minte ca persoana care le-a facut cunostinta.
- Scrie un email in care spui ca ti-a facut placere sa il cunosti si propune-i un telefon in care sa stabiliti o posibila intalnire viitoare. (Urmatorul articol va fi despre ce trebuie sa contina un email de follow up.)
- Trimite o cerere de contectare pe LinkedIn, spunand ca ti-ar placea sa tineti legatura si in reteaua online.
- Da-i un telefon, daca esti confortabil cu conversatiile telefonice si solicita-i o intalnire in care puteti descoperi interese comune si puncte de referinta viitoare.
- Daca ai avut o conexiune mai speciala si ati stabilit deja sa va imprieteniti pe Facebook atunci cand ati relationat, trimite-i o cerere de prietenie. Fereste-te insa sa ii cauti pe Facebook pe toti cei prezenti la eveniment si sa le trimiti cereri de prietenie. Nu toti folosesc profilul de facebook in scopuri profesionale si pot fi deranjati.
- Fa-ti o lista cu contactele de la evenimente, unde sa iti notezi comentarii si sa iti planifici follow-up-ul. Un contact facut astazi nu iti va aduce un rezultat imediat dar o relatie pe care o intretii va genera mai multa valoare decat iti poti imagina.
- Ar fi ideal sa faci follow up in urmatoarele 48 de ore – dar asta nu inseamna ca nu mai poti contacta persoana respectiva ulterior. Cand revii imediat dup ace ai cunoscut pe cineva sansele sunt sa vrea sa continuati discutia de unde a ramas si sa pui bazele unei relatii de durata.
- Trimite un articol, o carte sau o informatie care crezi ca va fi interesant pentru persoana pe care o contactezi. Asta presupune insa ca ai ascultat cu atentie atunci cand ai relationat.
Activitatea de networking poate fi consumatoare de timp si energie, daca o faci haotic. Dar daca o gandesti ca pe o strategie pe termen lung, cu obiective clare si pe care o faci saptamanal, intr-un cadru organizat si professional, se va dovedi cea mai buna investitie profesionala si personala.
Te asteptam la urmatoarele intalniri de networking si te incurajam sa creezi relatii, nu baze de date!