Daca este un lucru sigur pe lumea aceasta, este ca imaginea, reputatia si relatia cu publicul relevant sunt influentate de TOT ceea ce facem sau spunem. Aceasta a fost tema centrala a Networking After Work #2 – intalnire lunara destinata membrilor comunitatii si antreprenorilor invitati – mai mult networking relaxat, mai multe povesti de business autentice, mai multi antreprenori din diferite domenii si mai multe oportunitati de afaceri.
Invitatul editiei a fost o alegere usoara dat fiind ca intr-o lume a internetului si a opiniilor de tot felul, el are o opinie avizata asupra situatiilor mai putin comode. Ne-am gandit sa-i punem o sesiune de intrebari incomode lui Radu Turcescu – strateg, speaker si consilier în Public Relations, specializat in Crisis Management.
<< PR-ul, ca si stiinta sociala, gestioneaza direct aceste instincte si emotii. Sa nu uitam ca omul este 90% fiinta irationala. Si sa nu uitam ca suntem animale sociale. Mai mult decat atat, Edward Bernays ( cel care a creat meseria de consilier in relatii publice ) spunea un lucru extrem de interesant : cu cat o persoana stie mai putine lucruri despre un domeniu, cu atat isi va forma o opinie concreta pe care o va sustine cu vehementa. >>
Am povestit cu Radu pe scena #MOREstories despre cat awareness exista in domeniul crizelor de PR din partea lor si am vrut sa aflam daca este antreprenorul roman pregatit sa isi asume si sa gestioneze crize. Raspunsul – nu intotdeauna!
„Ma intreb cate companii din Romania au, in sertar, planuri de preventie. Ma intreb cate companii din Romania au, in sertar, planuri prin care sa reactioneze rapid in astfel de situatii. Si, ma intreb, cate companii din România pun accent pe conceptul de management al crizei de imagine. Pentru ca o astfel de situatie, chiar daca are loc independent de actiunile companiei, ii poate afecata imaginea, credibilitatea si relatia cu potentialii clienti.”
Pentru ca focusul central al Comunitatii de business networking sunt oamenii si ajutorul pe care acestia si-l ofera, ne-a placut mult ce a spus Radu referitor la empatie: exista anumite momente cand empatia trebuie sa inlocuiasca duritatea, cand omenia trebuie sa inlocuiasca pragmatismul de business. Sunt acele momente cand trebuie sa spui ”Imi pasa, imi pare rau..hai sa vedem cum te putem ajuta…” Sunt acele momente in care lideriii de organizatii trebuie sa fie oameni.
L-am intrebat despre cum a pornit pe acest drum, despre lectii invatate si motivatie atunci cand lipseste, iar la final am conluzionat ca imaginea si reputatia reprezinta subiecte deosebit de sensibile, usor influentate de nuante sau interpretari. Pozitiv sau negativ, imaginea este influentata de tot ce facem si spunem. Nu exista timp sau loc pentru incercari.
Multumim Radu pentru prezenta si discutia relaxata despre un subiect atat de interesant.
Sesiunea de networking a oferit prilejul tuturor participantilor sa se cunoasca si sa interactioneze, la un pahar de vin. Felicitari castigatorului la BINGO – un membership de 6 luni in comunitatea MORE Networking.
Multumim E Unico Traditional pentru degustarea de vinuri autentice, care a acompaniat gustarile pregatite de gazda noastra, hotel Concorde. Multumim partenerilor media River Media & Security Business Team.
Si voua, celor prezenti in sala, pentru interactiune, deschidere catre relationare si relatii de business. Fotografiile de la eveniment sunt disponibile pe pagina de Facebook a comunitatii MORE Networking.
Ne vedem anul viitor, la urmatoarele editii. Pana atunci, nu uitati sa creati relatii, nu baze de date.
#doMORE