Cum contribuie prospectarea la creșterea business-ului și când trebuie început acest proces? Iată mai multe informații de interes pentru tine!
Prospectarea reprezintă căutarea şi identificarea de oameni noi, pe care să îi poţi califica drept potenţiali clienţi, acesta este primul pas în procesul de vânzare.Prospecţii reprezintă potenţialii clienţi, persoanele care se arată interesate de produsul sau serviciul oferit de tine.
Îţi doreşti să îţi sporeşti vânzările?
Asigură-te că ţi-ai făcut promovare, chiar şi în presa scrisă. De asemenea, creează campanii de marketing pe reţelele sociale, acestea trebuie să aibă un conţinut atractiv şi specific pentru produsul sau serviciul pe care îl promovezi. Nu uita de website, acesta trebuie să fie optimizat SEO, astfel încât să ai şanse mai mari de a te poziţiona pe un loc cât mai apropiat de primele rezultate oferite de Google, atunci când produsul sau serviciul oferit de tine este căutat.
Când ar trebui să începi prospectarea?
Munca de prospectare este necesară chiar dacă afacerea ta este în continuă dezvoltare şi este foarte profitabilă, deoarece clienţii vechi pot pleca oricând, din diverse motive, aşadar este necesar să deţii tehnici de prospectare şi atragere de noi clienţi, astfel asiguri succesul afacerii tale.
Unde poţi găsi prospecţii şi cum îi poţi transforma în clienţi?
Prospectarea eficientă este esenţială pentru succes, reprezintă identificarea şi contactarea potenţialilor clienţi. Companiile trebuie să îşi educe agenţii de vânzări şi specialiştii în marketing, astfel încât aceştia să fie bine pregătiţi în ceea ce priveşte prospectarea.
Teoretic poţi găsi clienţi pretutindeni, însă amintim:
· Recomandări.
Un client la care ai acces prin recomandare, este un client pe jumătate câştigat. Atenţie însă, ai grijă ca cel de la care primeşti recomandarea să fie o persoană respectată de părţile pe care le pune în contact, să ,,pregătească terenul”. Persoana care recomandă reprezintă un element cheie.
- Blogul personal.
Indicat este ca pe website-ul tău să ai şi o astfel de secţiune, este o sursă preţioasă pentru potenţiali clienţi, iar cu ajutorul optimizării SEO, blogul tău va deveni util tocmai pentru persoanele sau companiile care au nevoie de serviciul sau produsul tău.
- Listele de firme.
La o simplă căutare pe internet poţi găsi liste ce conţin informaţii actualizate despre datele financiare ale firmelor şi date de contact. Apelurile telefonice sunt foarte importante. La telefon poate răspunde potenţialul client, o secretară, un asistent, sau vei fi nevoit să transmiteţi un mesaj. Fii pregătit pentru fiecare situaţie şi treci la următorul apel. Păstraţi evidenţa apelurilor, astfel încât să vă amintiţi pe cine aţi contactat şi ce aţi discutat exact. Efectuaţi apeluri telefonice în continuare, indiferent de câte ori potenţialii clienţi vă resping, nu uita că vânzarea reprezintă o provocare.
- Networking-ul.
Fiind un instrument foarte puternic de marketing, deoarece favorizează schimbul de idei şi informaţii, participarea la întâlniri networking (off-line sau online) va aduce de la sine contacte calitative. La un astfel de eveniment, principalul scop este să cunoşti cât mai mulţi oameni, pe care ulterior sa îi apropii de tine, de afacerea ta. Nu te aştepta să obţii rezultate uimitoare dintr-o singură întâlnire, networking-ul trebuie făcut constant.
Oferă mostre gratuite din produsul tău, oferă informaţii valoroase pe blog-ul website-ului tău. De asemenea, cunoaşte-ţi foarte bine produsul sau serviciul şi arată clar cu ce se diferenţiază de concurenţă. Explică foarte bine produsul tău, astfel încât să nu existe nelămuriri.Dacă cineva este interesat de produsul tău, însă are îndoieli în privinţa preţului, încearcă să îi oferi o ofertă personalizată, însă ai grijă ca aceasta să fie o ofertă unică, nu un obicei.
Cu cât procesele de prospectare sunt mai atent construite şi cu cât echipele de marketing şi vânzări sunt mai bine instruite, vor genera prospecţi mai bine calificaţi şi mai multe vânzări.Participă la evenimentele More Networking, vino în comunitatea noastră pentru a ne cunoaşte şi a învăţa unul de la altul.